Mediërend Leren – Samen leren

Elk kind en iedere jongere heeft groeimogelijkheden en het recht op iemand die vertrouwen heeft in zijn of haar kwaliteiten. Natuurlijk bestaan er verschillen in de mogelijkheden van mensen; we worden nou eenmaal niet allemaal piloot, professor, hoteleigenaar of topsporter. Niemand maakt echter volledig gebruik van al zijn capaciteiten, wat betekent dat iedereen ontwikkelstappen kan zetten en kan groeien. Eén ding is zeker: groeien doe je niet alleen, maar altijd samen met mensen in je omgeving. Mensen die in jou en je slagingskansen geloven én die al kunnen wat jij zelf nog niet kunt. Het onvoorwaardelijke geloof in de groeikansen van elk individu én in de kracht van samen uitdagingen durven aangaan, vormt de kern van Mediërend Leren.

Emiel van Doorn van de organisatie Stibco zal een lezing geven over hoe we samen inclusief onderwijs kunnen vormgeven. De focus ligt op leerlingen met een autismespectrumstoornis, maar ‘Inclusief Onderwijs’ bedient alle kinderen met hun verschillende talenten en uitdagingen. Het doel is dat alle kinderen en jongeren in hun eigen buurt samen met andere kinderen naar school kunnen gaan.

Tijdens de lezing, bestemd voor ouders en onderwijsprofessionals zal aandacht worden besteed aan de theoretische achtergrond en de nieuwste inzichten over de pedagogische behoeften van leerlingen met een autismespectrumstoornis. Daarnaast zal het concept ‘Mediërend Leren’ worden besproken. Vertrouwen in de groeimogelijkheden van elke leerling en het gezamenlijk aangaan van ontwikkelingsuitdagingen zijn de kernprincipes van Mediërend Leren.

Ook zal uitgebreid worden ingegaan op de stappen die het onderwijs kan nemen om inclusiever te worden. Emiel van Doorn is een praktijkgerichte professional die al veel scholen heeft begeleid op weg naar daadwerkelijk inclusief onderwijs.

Belangrijke informatie

Wanneer: verplaatst naar februari 2025
Waar: Buurthuis de Stut, Maasstraat 3, 1966 VN Heemskerk
Kosten: Geen, we vragen een kleine bijdrage voor de koffie/thee

Primary Color

Secondary Color

Layout Mode